Pyjama

02-07-2020 20:45

"Vandaag heb ik een paar pyjama's gekocht," vertel ik een vriend.
Deze vriend heeft ruim 40 jaar in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking gewerkt. Hij kent deze zorg als geen ander.
De pyjama's heb ik gekocht omdat ik weet dat een opname en operatie voor mij een feit is.
Omdat ik precies 1 pyjama en 1 fatsoenlijk nachthemd heb, is uitbreiding van bedkleding nodig. Alhoewel ik de nacht het liefst zonder jama's doorbreng, draag ik pyjama's s'avonds in.

Dan spreek ik de bewuste vriend. Ik vertel mijn verbazing over de pyjamabroek.
"Ik kan hem...." zeg ik....
"Tot onder de oksels optrekken...." vult hij aan.
Samen gieren we van de lach.
Vervolgens zeg ik: "Weet je wat mij op valt? Alle mannelijke bewoners met een verstandelijke beperking trekken die broek op..."
"......tot onder hun oksels." vult hij weer aan.
Ik vraag of dat een gegeven is.
"Ja," zegt hij.
"Als je een verstandelijke beperking hebt trek je jouw pyjamabroek op tot onder je oksels. Klaar!"

Samen gieren we van de lach en ik trek mijn pyjamabroek nog even genoeglijk op tot vlak onder mijn borsten.
En mocht ik straks een paar nachten in het ziekenhuis door moeten brengen, dan trek ik de broek extra hoog op en zal vast een vette grijns op mijn snuit krijgen.
#ILoveMyJob #WerkenInDeZorg #pyjama

Terug

Contact

Marieke Smit

025-2219198
06-36487816

© 2012 eigendom van Marieke Smit

Maak een gratis websiteWebnode