Gemis

02-07-2020 20:59

Ik mis ze, de bewoners. Dus ga ik langs op de woning waar ik het meest werk.
Even een bakkie doen. Even bijkletsen.
De eerste mevrouw straalt als ze mij ziet.
"Ben je weer beter?" vraagt ze.
"Nee, ik kom voorlopig niet werken, ik ben nog ziek." leg ik uit. De teleurstelling is op haar gezicht te zien. "Maar als ik me goed voel kom ik af en toe een bakkie doen." Mevrouw knikt tevreden.

Een collega die vanmorgen pas hoorde wat er aan de hand is, is zichtbaar ontdaan. Ze is altijd vrolijk maar ook snotverkouden nu. "En nu kan ik je verdomme ook niet knuffelen."

Ik vertel een andere bewoner dat ik voorlopig niet kom werken.
Zijn prachtige reactie: "Oh wanneer komt dochter en hond op bezoek bij mij?"
Meneer is gek op honden. Hij weet dat mijn oudste een hond heeft. En had bedacht dat mijn dochter met hond mij een keer van het werk moet ophalen. Nu hij weet dat dat niet gaat gebeuren past hij zijn plan meteen aan. Heerlijke ouwe dibbes.
Ik hoop dat ik me sterk en goed blijf voelen zodat ik nog veel bakkies kan doen tussendoor.
#IMissMyJob #werkenindezorg

Terug

Contact

Marieke Smit

025-2219198
06-36487816

© 2012 eigendom van Marieke Smit

Maak een gratis websiteWebnode