En toen was het mis

14-11-2019 08:04

Een paar weken geleden had ik een buikgriep. De week erna bleef mijn maag en buik "zeuren" dus voor maandags een afspraak gemaakt.
Zaterdag hoefde ik pas om 8.00 uur beginnen met werken. Ik heb nog een aantal bewoners gedouched en wat andere klussen gedaan. Terwijl ik met onze kookgrage bewoner huzarensalade aan het maken ben klap ik ineens dubbel van de pijn. Niet viel later komt het ontbijt weer naar buiten. 
Ik word ongerust en bel de doktersdienst. Ik moet me zo spoedig mogelijk melden. Ik overleg met de ene collega en zij belt een andere collega of die eerder kan beginnen. 
Ik snel naar de dokterspost. De dokter denkt hetzelfde als ik, een blindedarmontsteking dus ik word ingestuurd naar het ziekenhuis. Om een lange middag kort te maken: geen blindedarmontsteking maar wel een gynaecoloog naast mijn bed. Op de ct-scan was een grote cyste te zien. 

De gynaecoloog plant me in voor verder onderzoek, 3 dagen later in haar pauze.
Vanuit mijn baarmoeder worden cellen genomen. Die laten niks verontrustends zien.
In mijn bloed was echter een kleine verhoging van de tumormakers. Maar alle cyten (trombo, leuko en andere) zijn wel weer keurig van waarde. 
Verder onderzoek vindt plaats op donderdag. Ik dag binnen een uurtje weer naar huis te kunnen maar het bleek een dagopname te zijn. Ik kreeg een buikpunctie. En echt, die zijn niet leuk. Omdat er weinig vocht in mijn buik zat moest de radioloog flink poeren om 20 cc vocht te verkrijgen.

De waarden in het buikvocht zijn minder positief.
Gister belde de gynaecoloog mij op. De cyste met eierestok moet worden verwijderd. Vanwege de verdachte cellen in het buikvocht gaat dit in het LUMC gebeuren. Tijdens de operatie wordt de cyste zo snel mogelijk gevriesdroogd om te zien of de cyste goed of kwaadaardig is. Afhankelijk van de uitslag naaien zij mij dicht of verwijderen nog wat meer.
Ik ga ze in ieder geval vragen om meteen het overtollig vet mee te nemen.

Maandag heb ik de eerste afspraak in het LUMC. dan hoor ik vast weer meer.
En ondertussen schrijf ik van mij af. Zoals ik ook deed toen ik in de reumalappenmand zat. Ik hoop, ondanks de ellende, met een beetje humor.



Lees meer: https://pubbie.preview.webnode.nl/news/en-toen-was-het-mis/

Terug

Contact

Marieke Smit

025-2219198
06-36487816

© 2012 eigendom van Marieke Smit

Maak een gratis websiteWebnode